2010. okt 05.

Egészségre van ész

írta: viorelPOP
Egészségre van ész

Csöngettek.
Sanyi felkapta papakardigánját, meleg, de nem büdösödő mamuszát, és kikukkantott.
- Kozma Sándor rockzenész? - kérdezte egy agyoncigizett hangú, ráncos, szikkadt öltönyös.
- Hát, az, asszem...
- Fiúk, ő az! - szólt hátra két jobb erőben lévőnek, akik belökték Sanyit az előtérbe, fejjel a falnak szorítva.
- Lássuk csak, lássuk... - szólt cinikusan a rekedt, és vizsgálódni kezdett a konyhában. - Csalántea, almaecet - lökte le ezeket sorban a padlóra -, máriatövis, uramisten, noni juice?!? Nagy bajban van, fiacskám...
- Mégis kik maguk? Mi a szart akarnak?
- Egészségre van ész, de híreket nem néz... - csóválta fejét az aszalék, majd a szobában folytatta. - A Nemzeti Kulturális Minisztérium Könnyűzenei Alosztály Rockügyi Csoportjának Dél-Alföldi Regionális Nyomozó Irodájából jöttünk. Bejelentés érkezett - és tovább rosszallt. - Nándikám, ezt nézd meg - szólt az egyik menhírnek -, hogy nem sül le a képéről a bőr... Multivitamin, szőlőmagkivonat, ránctalanító krém... Kár érte, igazán kár...
- És pontosan mi is a baj? - értetlenkedett még mindig Sanyi, közben a fotelba ültették.
- Súlyos szabálysértés, barátocskám... Ugyebár maga rocksztár vagy micsoda... Nahát, a módosított törvény szerint, és akkor most idézem, "az átlagosan 150 főnél nagyobb közönséget vonzó előadóművészek a műfajuknak megfelelő életvitelt kötelesek folytatni". Na, most ez láthatóan nem az, tehát hazudik. Pinák, pia, drogok a dalszövegekben, he? Kis köcsög, közben meg itt nyomja tele magát Q10-zel, egyedül, hányok az ilyentől. Hogy jutott idáig?
- Nem is tudom - sütötte le fejét Sanyi immár szégyenkezve. - Először meguntam kedvenc helyeim folyó borait, drágábbra meg nem volt pénzem. Sörözni kezdtem, de túlságosan puffadtam tőle, meg úgy gondoltam, hízlal.
- Ennél a pontnál már sejthette volna, hogy baj lesz... - okoskodott békülékenyebb hangon a nyomozó.
- Gyanútlan voltam... Még akkor is, amikor a tömények már csak long drink formájában csúsztak le. Ráadásul a sok cigitől folyton és erősen köhögtem. A csajokat egyszerűen meguntam. A drogoktól kezdtem beparázni, meg olyanokat csinálni, amiket később megbántam...
- Megbánta, ha! Na, idefigyeljen, fiacskám. Két lehetősége van: folytatni azt a zenét, amit eddig vagy nem.
- Hát, folytatnám, végül is...
- Akkor viszont vagy fizet kurva sokat, és ha legközelebb is rajtakapjuk, még többet, vagy vállalja a két hetes rászoktató kúrát.
- Le vagyok égve...
- Akkor ezt meg is beszéltük, Nándikám, hozd a tolószéket. Öt nap mezőtúri csapatás, két nap balatoni dorbéz, majd egy hét szigorított Budapest. Felügyelet mellett.
Sanyi némán, megtörten bámult maga elé, kigurították a lakásból, a házból, majd rácsapták a hatóságilag széttuningolt Csajka ajtaját.

Szólj hozzá

zene élet drog egészség önpusztítás csajka q10 alka kozmasanyi rakkenroll