2015. ápr 16.

Saláta punkokkal

írta: viorelPOP
Saláta punkokkal

Talán kevesen tudják, de Sanyi egyik unokaöccse, Botond, szakmai körökben elismert képzőművész. Legismertebb festménye az “Anyám panírja”, ami egyszerre megható ábrázolása az anya-fiú kapcsolat komplexitásának és kíméletlen önvizsgálat, melyben a panír mint textúra kiemelten fontos szerepet tölt be. Meg aztán ott a “Fonnyadó prokedli” drámai reménytelensége és a “Gyomorgörcs kedden” fojtogató realitása – mind felkapott galériákban szánt mélyre. Tulajdonképpen szinte az összes képe az étkezéshez kapcsolódik. Mikor erről kérdezték, annyit válaszolt: „Mert az nagyon fontos. Szerelem nélkül lehet élni, de éhen halva nem.” Azért tud ő mit kezdeni a szerelemmel is, a “Jolán néni nem leszbikus” című remeke például egy idős házaspár több évtizedes összetartozásának állított emléket olaj, vászon 14,5 x 14,5 cm. Botond az a fajta festő, akit minden megihlet egy diszkrét köhintéstől (gyümölcsrost akadhatott torkon) a csupán fákon látható szellőig (ami friss kenyeret reklámoz). De leginkább a piacon szívja magába a puszta valóságon túlmutatást. A cigisdobozra elrettentésül illő gombaárus hölgy, a műanyagszagban kedvetlenedő kínaiak, a tíz forintnyi árkülönbségért kilométereket rohangálók, a reggeli Unicumot délelőttivel folytatók, a finnyás vegák, a primőr csillogása, a kolbász roppanása. Történetek, amiket lefesteni egyszerűbb és valószínűleg célszerűbb is.
Sanyi 27. születésnapján kopogott be hozzá Botond a “Hűtőben felejtett csülök”-kel, amiről az “Afrikában bezzeg éheznek” című még épp nem modorosan didaktikus albumkitöltő számot írta. Ezt aztán Botond többször is elénekelte velük a színpadon, mindig valamilyen ételből készült ruhában. Majd megörökítette: “Saláta punkokkal”.

Szólj hozzá

zene punk underground kaja piac festészet kozmasanyi